Startuje III Rzeźnicki Festiwal Biegowy. Hoka One One głównym sponsorem branżowym.
Bieszczady z bazą w Cisnej, 10 – 17 czerwca 2017 to miejsce i data będące areną zmagań jednej z najbardziej wymagających, ogólnopolskich imprez dla biegaczy górskich. 8 dni zaciętej rywalizacji, 13 wyjątkowo trudnych biegów, kilkaset kilometrów do pokonania i około 3 500 uczestników, mających ambicję przekroczenia własnych barier. Reasumując, przed nami III edycja słynnego i niezwykle prestiżowego Rzeźnickiego Festiwalu Biegowego. Głównym sponsorem branżowym imprezy została marka Hoka One One – producent innowacyjnych butów biegowych, i zarazem najszybciej rosnący sprzedażowo w skali globu brand obuwia dla biegaczy.
Organizowana przez Fundację Biegu Rzeźnika impreza od lat przyciąga pasjonatów biegania po górach. O ile cykl 13 biegów w obecnej formule odbędzie się po raz trzeci, o tyle jego flagowa część – Bieg Rzeźnika w parach na dystansie niemal 80 km – odbędzie się już po raz czternasty. Od początku cieszył się on sporą popularnością – zarówno wśród profesjonalnych ultramaratończyków, jak i amatorów pragnących sprawdzić swoje możliwości w niezwykle wymagających zawodach. Wzrastająca popularność imprezy doprowadziła do jej cyklicznego rozrastania się, efektem czego dziś stanowi ona jedno z najważniejszych wydarzeń na mapie biegów terenowych w Polsce. Potwierdzeniem tego jest wyróżnienie „Złotej Kozicy”, przyznanej za najlepszy festiwal biegowy odbywający się w polskich górach w 2015 roku.
Na sukces Rzeźnickiego Festiwalu Biegowego wpływ ma wiele czynników. Z jednej strony wzrastająca popularność wśród biegaczy, których w Polsce sukcesywnie przybywa, również wskutek intensywnej promocji sportu, aktywności ruchowej i zdrowego trybu życia. Na festiwal często przyjeżdżają oni z kibicującymi im rodzinami i przyjaciółmi. Atrakcyjność imprezy nieodłącznie wiąże się z ambicjami sportowymi zawodników, którzy, decydując się na start w jednym z niezwykle wymagających, wielokilometrowych biegów, mają możliwość realizacji swoich ambicji. Zmęczenie, ból, pot i łzy konfrontują się tu z radością i satysfakcją, determinującymi dotarcie zawodników do mety. Nie bez znaczenie jest również miejsce, w której odbywa się festiwal – piękne, a zarazem dzikie Bieszczady i ich, pozbawiona ingerencji człowieka, przyroda.
Z drugiej strony sukces Rzeźnickiego Festiwalu Biegowego nie byłby możliwy, gdyby nie sukcesywne, całoroczne starania organizatorów, związane m.in. z pozyskaniem sponsorów oraz partnerów imprezy. Ich liczba i wielkość wsparcia sukcesywnie rośnie z roku na rok, podobnie jak zaangażowanie patronów medialnych, związane z promocją imprezy czy wreszcie działania ze strony samych zawodników. Popularny „Rzeźnik” w dzisiejszym kształcie to nie tylko 8 dni wypełnionych biegami, ale i klimatyczne miasteczko festiwalowe, w którym można kupić sprzęt dla biegaczy i miłośników gór, wziąć udział w warsztatach i koncertach, zjeść czy po prostu miło spędzić czas z podobnymi sobie pasjonatami.
Warto zaznaczyć, iż tegorocznym głównym sponsorem branżowym Festiwalu została francusko – amerykańska marka Hoka One One. Od 2009 roku, gdy Hoka powoli zaczęła wchodzić do obiegu, stała się ona obiektem pożądania wielu wyczynowych biegaczy, ze słynnym amerykańskim ultramaratończykiem Karlem Meltzerem na czele.
Dziś Hoka One One należy do amerykańskiego koncernu Deckers, a jej buty dostępne są w wielu krajach na całym świecie. Od wiosny 2016 roku również w Polsce, w specjalistycznych sklepach biegowych. Nieprzypadkowo notuje ona największe w skali globu wyniki sprzedażowe w segmencie obuwia dla biegaczy. Tylko w kontekście sezonu wiosna & lato’ 2016 Hoka zanotowała na polskim rynku ponad 15-krotny wzrost sprzedaży w stosunku do wcześniejszego półrocza!
Na czym polega niekonwencjonalność butów Hoka One One? Wyróżniają się one grubą i szeroką podeszwą, w której warstwa amortyzującej pianki jest średnio 2,5-raza grubsza niż w typowych butach biegowych. Jednocześnie stopa osadzona jest na tyle nisko, iż wysokość podeszwy nie ma negatywnego wpływu na stabilizację podczas biegu. Geometria buta i łódkowaty kształt podeszwy zapewniają dobre przetoczenie stopy i wymuszają lądowanie na śródstopiu, a nie na pięcie, przez co biegacz unika kontuzji spowodowanych niewłaściwą techniką biegu.
Co istotne, producent równocześnie rozwija 3 linie obuwie: trailowe, miejskie i outdoorowe. Uczestników i fanów Rzeźnickiego Festiwalu Biegowego z pewnością najbardziej interesuje pierwsza z wymienionych, z wiodącymi modelami Speedgoat, Challenger ATR 3 i Mafate Speed 2 na czele. Pewne jest, iż na trasach „rzeźnickich” biegów z pewnością nie zabraknie zawodników ze wspomnianymi modelami na stopach.
A co dla biegaczy, którzy Hoki jeszcze nie mają? Największym jej sprzedawcą w Polsce jest sieć Sklep Biegowy, wraz z należącymi do niej Sklepami Biegacza. Oferuje ona sprzedaż zarówno poprzez sklep internetowy, jak i w sklepach stacjonarnych, łącznie w 6 miastach w Polsce. Co więcej, w związku z obecnością Hoki na Festiwalu, sieć przygotowała specjalny, 15% rabat na zakup butów Hoki w jej sklepach. Do 30 czerwca b.r. będzie można nabyć je zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i na stoisku producenta podczas zlokalizowanej w Cisnej bazie zawodów.
Co więcej, osoby chcące przetestować obuwie Hoki przed jej zakupem, będą miały możliwość wzięcia udziału w darmowych testach. Do ich dyspozycji będzie set niemal 40 par butów w różnych rozmiarach – zarówno damskich, jak i męskich, w różnych rozmiarach i dla kilku najpopularniejszych modeli.
—
Dodatkowych informacji udziela:
Piotr Miecznik – Specjalista ds. Marketingu, Raven Spółka Jawna
tel. 12 628 51 95 wew. 1, e-mail: marketing@ravenco.eu
O producencie
HOKA ONE ONE jest producentem specjalistycznych butów biegowych, popularnych zwłaszcza w kręgu biegaczy długodystansowych. Swoją popularność zawdzięczają nietypowej budowie, związanej z zastosowaniem niezwykle grubej i wysokiej podeszwy, co przekłada się na maksymalny stopień ich amortyzacji. Brand powstał we Francji w 2009 roku i szybko zdobył uznanie wśród specjalistów i biegaczy – amatorów. Spowodowało to jego przejęcie przez amerykański koncern Deckers Outdoor Corporation, właściciela m.in. Tevy. Do Polski Hoka One zawitała wiosną 2016 roku, i od tego czasu sukcesywnie pojawia się w kolejnych specjalistycznych sklepach dla biegaczy.
Więcej informacji na http://www.hokaoneone.eu
O dystrybutorze
RAVEN – powstała w 2005 roku krakowska firma, specjalizująca się w dystrybucji odzieży, obuwia i sprzętu renomowanych, zachodnich brandów. Początki firmy wiążą się z działalnością w segmentach outdoor i turystyka, z czasem jednak w jej portfolio pojawiły się marki zaliczane do kategorii biegowej czy lifestyle. Aktualnie Raven jest wyłącznym, krajowym dystrybutorem 15 uznanych i stale rosnących sprzedażowo brandów, takich jak Marmot, Aku, Teva, Hoka One One czy Smartwool. Ponadto, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów B2B, jak i finalnych odbiorców, od 2009 roku Raven rozwija autorską markę Rockland, oferującą sprzęt turystyczno – kempingowy. Zarówno w przypadku Rocklanda, jak i Tevy czy Kamika, Raven jest wyłącznym dystrybutorem na 10 rynkach Europy Wschodniej, m.in. w Czechach, na Słowacji czy na Węgrzech.
Więcej informacji na http://www.ravenco.eu
Leave a Comment