To już IV Ultra Maraton Bieszczadzki... - BiegiGorskie.pl

To już IV Ultra Maraton Bieszczadzki…

Choć dopiero co zaczęła się kalendarzowa wiosna, my wybiegamy już myślami do jesieni, kiedy to  po raz kolejny rozegrany zostanie ultraMaraton Bieszczadzki i jego młodszy, mniejszy brat – „Ćwierćultramaraton” 🙂

9 października 2016r w Cisnej ponownie rozegrany zostanie IV ultraMaraton Bieszczadzki na dystansie ok. 53 km z sumą podbiegów i zbiegów +- 2000m oraz III Ćwierć ultraMaraton na 13 kilometrowej trasie (+- 600m).

baner1
image-24429

Trasa tej kolejnej bieszczadzkiej imprezy organizowanej przez „Rzeźnika” jest, zwłaszcza w okresie złotej polskiej jesieni niezwykle malownicza. Oto krótka charakterystyka tego co was może czekać okraszone superowymi zdjęciami Jolanty Błasiak – Wielgus:

Trasa IV ultraMaratonu Bieszczadzkiego wiedzie z centrum Cisnej, fragmentem Wielkiej Obwodnicy Bieszczadzkiej w stronę Ustrzyk Górnych (ok. 1km), koło bazy ZHP do stokówki biegnącej z gdzieś zza Przysłupa w stronę Majdanu (ok. 3km).

ultra
image-24430

Stokówką pobiegniemy do Majdanu i dalej lekko pnącą się pod górkę drogą aż do przełęczy nad Roztokami Górnymi (ok. 14km). Tutaj skręcamy w prawo na szlak graniczny w kierunku na Balnicę.

image-24431

Przed Balnicą zbiegamy z pasma granicznego w kierunku na Solinkę (ok. 27km) biegniemy ok. 3km bieszczadzkim szutrem w kierunku Żubraczego obiegając masyw Hyrlatej, na który za chwilę będziemy się wspinać.

image-24432

Nie dobiegając do Żubraczego skręcamy w prawo nieoznakowaną dróżkę (będzie oznakowana!) wspinającą się na Berdo (1041m n.p.m.). Z Berda biegniemy na Hyrlatą (1103m), Rosochę (1084m) i zbiegamy do Roztok Górnych (ok. 40km).

image-24433

Z Roztok biegniemy jeszcze raz asfaltem na przełęcz nad Roztokami (ok. 41km, 801m n.p.m.) i znowu wbiegamy na górski szlak, tym razem wspinając się na Okrąglik (1101m).

image-24434

Na Okrągliku żegnamy się z niebieskim szlakiem i skręcamy w lewo w kierunku Cisnej. Kawałek zbiegamy po czym podbiegamy na Jasło (1153m n.p.m.), na Szczawnik (1098m) i na Małe Jasło (1097m). z którego zbiegamy czerwonym szlakiem do Cisnej, przebiegamy obok stadionu Orlika i kończymy na terenie Pola Namiotowego Tramp. W sumie powinno wyjść około 53km i 2000 metrów sumy przewyższeń (tyle samo w górę i w dół). Trasa będzie oznakowana, będą oznaczone kilometry.

m
image-24435

Punkty odżywcze:
Roztoki (12km),
W Solince (26km),
Roztoki II (39km)

Na punktach spodziewać się można owoców, kanapek z serem z Ryk lub wędlinami z Jasiołki (Roztoki II), herbaty (Roztoki II), Squeezy, Powerade, wody, innych atrakcji.
Dodatkowo na trasie będą punkty kontrolne: pod Hyrlatą od strony Żubraczego (30km) oraz na Przełęczy nad Roztokami (dwa razy, 14km i 40km).

image-24436

Trasa Ćwierćultramaratonu Bieszczadzkiego startuje z centrum Cisnej, fragmentem Wielkiej Obwodnicy Bieszczadzkiej w stronę Komańczy do Majdanu i dalej w lewo w stronę Roztok Górnych, gdzie na wysokości Lisznej, na 6. kilometrze, skręcamy ostro pod górę na szczyt Worwosoka (1024m n.p.m.).

cwierc
image-24437

Tam skręcamy w lewo i czerwonym szlakiem podążamy w stronę Cisnej. Meta będzie umiejscowiona w okolicy stadionu Orlika. W sumie powinno wyjść około 13km i około 600m sumy przewyższeń (tyle samo w górę i w dół).

image-24438

Jedyny punkt kontrolny będzie się znajdował na szóstym kilometrze (początek podbiegu).

image-24439

-> Galeria Jolanty Błasiak-Wielgus <-

A tutaj dodatkowo film Telewizji Beskid z 2015 roku:

Strona zawodów:

Rejestracja na IV ultraMaraton Bieszczadzki 2016 oraz III Ćwierćultramaraton Bieszczadzki 2016 jest już otwarta:

zdjęcia: Jolanta Błasiak-Wielgus

Serdecznie Zapraszamy – Przybywajcie!