Zaproszenie na Ultra Maraton Bieszczadzki - BiegiGorskie.pl

Zaproszenie na Ultra Maraton Bieszczadzki

Podobno Bieszczady są najpiękniejsze jesienią, kiedy czerwienieją buki. Zapraszamy więc już 12 października 2014r. do Cisnej !

II ultra Maraton Bieszczadzki to kolejna okazja, by zanurzyć się w dzikiej bieszczadzkiej przyrodzie i – mając na uwadze jesienną aurę – poczłapać po bieszczadzkim błocie. Jest to pretekst aby na zakończenie sezonu biegów górskich ponownie wyjechać w Bieszczady. Organizujemy go również z myślą o przyszłych uczestnikach Biegu Rzeźnika oraz tych, którzy na Bieg Rzeźnika nie mogą znaleźć pary. Udział w Maratonie Bieszczadzkim to wyrwanie się na chwilę w jeden z piękniejszych zakątków Polski, właśnie jesienią, gdy Bieszczady są najpiękniejsze.

bieszczadzki
image-18861

Start biegu odbędzie się w niedzielę, 12 października 2014 r. godz. 7:30. Ze względu na planowany remont remizy w Wetlinie przesunęliśmy miejsce startu do Cisnej na stadion Orlika.
Jednocześnie chcielibyśmy zwrócić uwagę, że oprócz niewielkiego wydłużenia dystansu w porównaniu z ubiegłym rokiem do ok.53 km, uległa zmniejszeniu liczba punktów odświeżania. Wynika to z wymagań stawianych biegom kwalifikującym, gdyż otrzymaliśmy potwierdzenie, że ultra Maraton Bieszczadzki został uznany za bieg kwalifikujący do cyklu The North Face® Ultra-Trail du Mont-Blanc®. Ukończenie naszego maratonu będzie dawało 1 punkt kwalifikujący.

bieszczadzki1
image-18862

Tak jak obiecywaliśmy, trasa II ultra Maratonu Bieszczadzkiego będzie trochę bardziej górska niż w pierwszej edycji. Co do samej trasy, to ze stadionu Orlika wybiegniemy przez centrum Cisnej, fragmentem Wielkiej Obwodnicy Bieszczadzkiej w stronę Ustrzyk Górnych (ok. 1km), koło bazy ZHP do stokówki  biegnącej z gdzieś zza Przysłupa w stronę Majdanu (ok. 3km). Stokówką pobiegniemy do Majdanu i dalej lekko pnącą się pod górkę drogą aż do przełęczy nad Roztokami Górnymi (ok. 14km).

bieszczadzki8
image-18863

Tutaj skręcamy w prawo na szlak graniczny w kierunku na Balnicę. Przed Balnicą zbiegamy z pasma granicznago w kierunku na Solinkę (ok. 27km) biegniemy ok. 3km bieszczadzkim szutrem w kierunku Żubraczego obiegając masyw Hyrlatej, na który za chwilę będziemy się wspinać. Nie dobiegając do Żubraczego skręcamy w prawo nieoznakowaną  dróżkę  (będzie oznakowana!) wspinającą się na Berdo (1041m npm). Z Berda biegniemy na Hyrlatą (1103m), Rosochę (1084m) i zbiegamy do Roztok Górnych  (ok. 40km).

bieszczadzki9
image-18864

Z Roztok biegniemy jeszcze raz asfaltem na przełęcz nad Roztokami  (ok. 41km, 801m npm) i znowu wbiegamy na górski szlak, tym razem wspinając się na Okrąglik (1101m). Na Okrągliku żegnamy się z niebieskim szlakiem i skręcamy w lewo w kierunku Cisnej. Kawałek zbiegamy po czym podbiegamy na Jasło (1153m npm), na Szczawnik (1098m) i na Małe Jasło (1097m). Na Małym Jaśle (ok.  44km) skręcamy w prawo i nieoznakowanym szlakiem zbiegamy  z powrotem do stokówki , którą biegliśmy kilka godzin temu.  Stokówką kierunku Cisnej, aż do miejsca w którym przecina ją czerwony szklak, na który w tym miejscu wracamy i którym zbiegamy do Cisnej, na stadion Orlika, czyli tam, gdzie zaczęliśmy. W sumie powinno wyjść ok. 53km i 3000 metrów przewyższenia -1500 w górę i tyleż samo w dół). Trasa będzie oznakowana, będą oznaczone kilometry.

bieszczadzki2
image-18865

Punkty odżywcze będą co ok. 10km:
1.    na Przełęczy Nad Roztokami,
2.    przed Balnicą,
3.    na Hyrlatej,
4.    na Przełęczy Nad Roztokami (II) ,
W ujęciu graficznym wygląda to mniej więcej tak:

trasa-II-UMB
image-18866

Ultra Maraton Bieszczadzki będzie miał w tym roku towarzystwo: Ćwierćultramaraton Bieszczadzki (myśleliśmy o Półultramaratonie Bieszczadzkim – nawet przygotowaliśmy trasę – ale ten zostawimy chyba na zimę).
Ćwierćultramaraton Bieszczadzki wystartuje pół godziny po ultraMaratonie i będzie się częściowo pokrywał z trasą ultraMaratonu. W zamyśle jest to bieg dla tych, którzy towarzyszą naszym ultrasom czy ultraskom w bieszczadzkich wojażach i chcieliby spróbować swoich sił w górach. Trasa jest szybka, ale dość wymagająca. Mamy tam blisko 7km pnącej się powoli w górę stokówki (200 metrów przewyższenia), potem ostry, dwukilometrowy podbieg na Małe Jasło (1097m, czyli ok. 350m przewyższenia) i długi, miejscami bardzo stromy zbieg czerwonym szlakiem z Małego Jasła do Cisnej. Całość trasy Bieszczadzkiej Ćwiartki liczy ok. 14km. Mapka poniżej:

ćwierćbieszczadzki mapa
image-18867

Liczymy na to, że kibice ultramaratończyków sami zdążą pobiegać oczekując na tych, którym kibicują.

Nagrody ogłaszamy z opóźnieniem, ale w końcu przecież nie biegamy dla nagród, tylko dla własnej satysfakcji, prawda?
W tym roku przewidujemy nagrody pieniężne dla sześciu pierwszych miejsc w kategoriach generalnych kobiet i mężczyzn oraz nagrody rzeczowe za pierwsze trzy miejsca w kategoriach wiekowych (osoby nagrodzone w klasyfikacji generalnej nie będą nagradzane w kategoriach wiekowych).

Wysokości nagród:

6. miejsce – 200zł

bieszczadzki6
image-18868

Mamy też potwierdzenie, że nasza zaprzyjaźniona Spółdzielnia Mleczarska Ryki przyjedzie do Cisnej z balonem! Jeśli tylko pogoda pozwoli, będziemy nim odbywać loty nad Cisną i nad trasą biegu! Kilka lotów rozlosujemy także wśród uczestników biegu.

lot-balonem

image-18870

Napisane przez

Krzysztof Szwed

1 komentarz to “Zaproszenie na Ultra Maraton Bieszczadzki”

1. lucyna pisze:

witam…poszukuję galerii zdjęć z tegorocznego ćwierćultramaratonu Bieszczadzkiego .Z góry dziękuję za jakiekolwiek informacje … pozdrawiam…lucyna